Brugerværktøjer

November

• d. 14.11. Rullestue i svømmehal
    • 0 km.
    • Inger Porsbo, Ole Porsbo, Lars Olsen, Jan Thorhauge, Michael Hjort, Kjel Sørensen, Mette & mig og 3 hyggelige timer med vores store badedyr i svømmebassinet. Se billeder fra rul og redninger her.
  • d. 7.11. Gavnø rundt
    • 16 km.
    • Strålende sol, ingen vind. Forfærdelige anfald af svimmelhed på det blanke vand ! Men turen er besværet værd ! Over vandet er himlen fantastisk flot med røde farver, der spejles på det blanke vand hen under aften. Men inde på Sjælland breder en mægtig stor, sort, front sig ud over øen og dens TV-seerere. Det er Ingentingen, der breder sig og æder landet..
  • d. 1.11. Karrebæk Fjord
    • 13 km.
    • Ved klubhuset kommer en due drønende hen over hovedet på Philip og fortsætter i et flot styrt direkte ind i porten på huset. Den ser noget forpjusket og desorienteret ud bag efter. Efter roturen undersøger vi kræet, der ikke magter at flygte. Intet virker skadet på dyret. Vi sætter den ind i nogle buske, hvor der er skjul og lidt varme for natten. Måske det hjælper….Ellers får minken et let måltid…..

Oktober

• d. 20.10. Karrebæk Fjord
    • 13 km.
    • Mette har endelig fået sin nye kajak, Philip lader SAP fare til helvede. Vi tager ud at ro i regn og blæst ! Nøj hvor vi trængte til den rotur !
  • d. 17.10 Gavnø Rundt & Vejlø strand
  • d. 10.10 Rullestue i svømmehal
    • 0 km.
    • Sammen med Ole Porsbo, Lars Olsen, og Henrik Schroll har Mette & jeg en herlig eftermiddag i svømmehallen. Forbavsende så meget vi alle er ude af form….! I øvrigt lykkes det mig endelig at få styr på et baglæns sweep rul. Nu kan jeg 6 forskellige rul. Se billeder fra rul og redninger her.

August

• d. 7.8 Enø vendeplads - Tyresande
    • 8 km. Philip
    • Rullestue med Kjel. Desværre er strømmen udadgående og der er meget kraftig fralandsvind - østenvind. Ikke specielt godt ved Tyresande….Vi afslutter dog hyggeturen med lidt rul ved Enø Vendeplads.
  • d. 1.8. → 7.8. Sea Challenge Fyn - Fyn rundt

Juli

• d. 29.7. Gavnø Rundt
    • 18 km.
    • Helt vindstille, totalt fladt vand - og jeg blev ikke engang svimmel !
  • d. 28.7. Gavnø Rundt
    • 17 km. Mette
  • d. 27.7. Gavnø Rundt
    • 16 km. Mette
  • d. 25.7. Gavnø Rundt
    • Mette ror i herligt regnvejr, Philip ordner lektier - igen !
  • d. 24.7. Karrebæk, Basnæs, Svinø
    • 38 km.
    • Så havørn meget tæt på - flot fugl ! Så springende hornfisk ved siden af sejlrenden inde i svinø havn.
  • d. 20.7. Gavnø Rundt
    • 17 km.
    • Stille regn. Herligt….
  • d. 18.7. NKC, Knudshoved Odde, NKC
    • 44 km.
    • Det blæser kun 7-8 m/s så vi beslutter os for at ro ud til sælerne. Det medførte i alt 25 km i modvind ! Denne gang kom vi meget tæt på sælerne - Mette kunne nærmest tælle knurhårene på et par unger…. Den store, fede hun, der er blind på det ene øje svømmede en lang strækning lige ved siden af Mettes kajak. Joe, det er bestemt besværet værd at ro herud.
  • d. 15.7. Gavnø Rundt
    • Mette ror, Philip ordner lektier
  • d. 10.7. Fjorden
    • 10 km. Mette
    • Philip ordner lektier, Mette forfølges af tordenbyger.
  • d. 7.7. Gavnø Rundt
    • 19 km. Mette
    • Philip ordner lektier……
  • d. 4.7. Gavnø Rundt

• Mødtes med Jan. Hyggelig tur
  • d. 21.6. NKC - Knudshoved
    • 43 km.
    • Dejligt vejr, næsten ingen vind. 100 Hornfiske-unger skræmmer livet af Mette. Pludselig koger vandet omkring hendes kajak af de flygtende fisk, og Mette bliver enormt forskrækket. Sælerne har fået unger. Særligt beskyttende mødre vælter sig rundt i vandet meget tæt foran og lige ved siden af vores kajakker for at skræmme os væk. Vi lader os skræmme …… 6 ænder flyver næsten Mette ned. En svane letter fra vandet og træder næsten på Mettes kajak. Høj pagajføring og vi havde fået svanesteg til aften ! 2 gammeldags flyvemaskiner leger „krig“ og ræser rundt i vilde spin efter hinanden. Ved frokoststedet står 2 mandlige kajaksejlere i bar røv da vi ankommer. Inde på kanalen redder vi en meget frysende, gennemblødt ælling op på land mens forældrene skælder os ud. Joe, man kan opleve meget på én enkelt tur !
  • d. 19.6. Gavnø Rundt
    • 16 km.
    • Helt normal træningstur. Bliver indhentet af et par ordentlige regnbyger. Orv hvor er der megen vind inden i sådan nogen !
  • d. 13.6. Dybsø
    • 27 km.
    • Ved tilfældighed møder vi Kurt & Annegrethe i klubhuset. Ror sammen til vejlø strand for kort pause. Kurt & Annegrethe ror hjemad, vi fortsætter yderligere 5-6 kilometer til frokoststed ude i Jarsskov ved Basnæs. 10 meter/sek modvind hjem over det lave vand (30 cm) er tungt ! Til gengæld er der store bølger ved Gavnø vi kan lege på - og en herlig surf hele vejen fra Lindholmen til klubhuset. Ved klubhuset møder vi Ole & Inger der har været på første rotur i nyanskaffede North Shore både. Herlig dag !
  • d. 12.6. Dybsø
    • 21 km. Mette
    • Mette ror - jeg tager til håndboldturnering med min datter. Hun vandt guld. Datteren altså
  • d. 10.6. Kortselitse, Falster
    • 41 km.
    • Mette tester nye sandaler: de er en fisko, for hendes fødder sover allerede efter 15 minutter i kajakken. Men det blev nu en god dag alligevel. Der er som altid fantastisk flot hernede ved skoven. Ved en stor sten ser jeg en havørred 100% optaget af at æde. Den forsvinder først, da jeg ror hen over den. Det er første gang nogensinde jeg har haft succes med at snige mig ind på ørred fra kajak.
  • d. 9.6. Gavnø Rundt
    • 16 km.
    • Mette tester drikkesystem. Rygsæksystemet er ikke optimalt. Remmene snærer under armene.
  • d. 6.6. Gavnø Rundt
    • 24 km.
    • Rundt om Gavnø og ned til Karrebæksminde, hvor Spejdersport holder demodag med kajakker og en masse udstyr. Vi spiser frokost her, hilser på venner & bekendte og ser på udstyr. Taler med butikkens kunder, der har hundredevis af spørgsmål. Hen ad eftermiddagen ror vi rundt om Gavnø på vejen hjem.
  • d. 5.6. Dybsø fjod
    • 25 km. Mette
    • Ud fra NKC, ned til frokost på skydebanen ved Basnæs & retur til NKC.

Maj

• d. 31.5. Susåen
    • 27 km.
    • Nattergal, gydende fisk, aborrestimer, en stor gedde svømmer under min kajak. Herlig tur - bortset fra 10 m/sek modvind hele vejen ned fra Kongskilde. Der var brækkende bølger og bølger med hvide skumtoppe på Susåen ! (godt nok kun 20 cm. høje, men alligevel…..)
  • d. 29.5. NKC - Knudshoved
    • 41 km.
    • Herligt vejr. Vi gider ikke pakke udstyr & kajakker på bilen, men vælger at ro direkte fra klubhuset til Knudshoved ( for at se på sæler) og tilbage igen. Nemt & elegant - selv solnedgangen fik vi lige med. Herlig dag !
  • d. 22.5. Vis dit rovand - Gavnø Rundt
    • 15 km.
    • 15 Kajakker, 19 deltagere.En del gæster fra resten af Sjælland. Herlig tur ! Tusind tak for besøget. Det er altid rart at møde andre kajaksejlere, med andre erfaringer, anden viden. Tusinde tak til Dorthe Høgild, der havde gjort sig ulejlighed med at bage 3 forskellige slags kager til omkring 50 deltagere….. Ingen gik sultne fra eftermiddagskaffen ! Jeg håber der kommer endnu flere deltagere den 2. 0ktober 2004, når vi skal ud fra Svinø for at se på sæler.
  • d. 16.5. Knudshoved
    • 16 km.
    • Planlagt fisketur til Svinø & knudshoved Odde.Imidlertid blæser det og bølgerne er høje, så jeg vælger fiskestangen fra. I stedet ror Mette & jeg en hyggetur, ser på sæler & masser af legende hornfisk. Hygger os med kaffe & slik på Knudshoved, indenvi ror en tur forbi sælerne på hjemvejen til Svinø strand. Sælerne er meget sky i dag - måske fordi de er i drægtighedsperioden ?
  • d. 8.5. Basnæs
    • 18 km.
    • Der er lovet kraftigt blæsevejr i dag,så Jan, Mette & jeg vælger at ro ud på Dybsø fjord fra Basnæs. Vi nyder en stille eftermiddag i silende regn, med helt fladt vand på fjorden ! Der er store lavvandede områder, så det kræver en vis udforskning af områdete at finde sejlrenderne……. Iøvrigt så vi masser af legende hornfisk. Helt ind på 30 cm. vand kommer de ! Det ferske vand generer dem åbenbart ikke. Jeg burde have taget fiskestangen med ! Herude kan man vist fange alt andet en 2 fiskefileter med pomfrit.
  • d. 3.5. Klinteby
    • 3 km. Philip
    • Fisketur med Kjel i 7 m/sek, ½ meter bølger ved pynterne, gråvejr og let regn. Min 5 fods stang er for kort til at holde linen fri af kajakken på trods af stangholderen. Bølgerne er for store og agressive herude til vi kan koncentrere os om fiskeriet. Vi opgiver og går på land for at fiske - selv om stængerne er alt for korte til egentligt kystfiskeri. Ud på eftermiddagen kalder familien og netop som vinden & bølgerne falder, solen titter frem og hornfiskene leger vildt i vandoverfladen må vi tage hjem. ØV !

April

• d. 23.4. → 27.4. Havkajaktræf på Fyns Hoved
    • 50 km.
    • Nul fotos, turberetning følger måske.
  • d. 18.4. Gavnø Rundt
    • 15 km.
    • Rekognosering af fiskemuligheder omkring Lindholmen, inde i Vrangstrømmen.Man kan ikke kaste fra stranden på Lindholmen ud i vrangstrømmen. Eneste mulighed er dørgefiskeri. Dørgefiskeri kræver en fiskestangsholder på dækket - sådan én må jeg altså have snarest…..
  • d. 17.4. Avnø Røn
    • 16 km.
    • Sæltur med Jan Thorhauge. Det er altid dejligt at ro fra Svinø til Avnø Røn. Masser af sæl, havørn & spurvehøg. Masser af fred i sjælen….
  • d. 4.4. Rullestue i svømmehal
    • 0 km.
    • Årets sidste rullestue. Jan, Lars, Kjeld, Annegrethe & Kurt, Mette & jeg har 3 hyggelige timer i svømmehallen. Jeg benytter lejligheden til at tage en masse billeder af Lars i hans flotte hjemmebyg….. Desværre er Lars ikke samarbejdsvillig: Jeg har prøvet at rose og jeg har prøvet at kritisere: han VIL ikke sælge den. Se billeder fra rul og redninger her.

Marts

• d. 28.3. Standerhejsning i Sorø & Næstved kajakklub
    • 8 km. Mette
    • Mette og jeg plejer at besøge Sorø Kajakklub ved deres standerhejsning & standerstrygning. Det er et hyggeligt arrangement med venlige, imødekommende mennesker. Desværre har både Næstved & Sorø kajakklub valgt atlægge standerhejsningen samme dato i år. Derfor tager Mette til Sorø og jeg til Næstved. Mette ror på Sorø Sø, jeg fotograferer Lars´s flotte hjemmebyggede kajak. Den er f….. flot !
  • d. 7.3. Gavnø Rundt
    • 15 km. Mette
    • Vejret er godt, Philip er på kursus i kajakklubben - Mette benytter chancen og tager en tur alene.

Februar

• d. 29.2. Gavnø Rundt
    • 15 km.
    • Solen skinner og bræddegulvene må vente. Vi skal ud at ro ! Ser havørn ved Karls Gab, hvor grødisen i øvrigt bliver for tyk. Vi vender om og ror inden om Lindholmen tilbage. Krydser nogle enkelte løse isflager. De klirrer i vinden. En herlig dag, med meget kolde fingre……

Januar

• d. 11.1. Rullestue i svømmehal
    • 0 km.
    • Hyggelig eftermiddag hvor Michael, Kjel, Jan, Karsten & Linda, Mette & mig i 3 timer øvede diverse rul & makkerredninger. Lars meldte nødtvungent fra; han skulle passe sin syge kone. Se billeder fra rul og redninger her.

Relaterede artikler

/customers/8/6/d/hettel.dk/httpd.www/data/pages/logbog/logbog_2004.txt · Sidst ændret: Y/m/d H:i af philip